Meghívlak egy hosszú, közös utazásra a Világba.

Utolsó kommentek:

K.R.R.K 2016.11.01. 13:17:04

@Tyreo: Háát, van valami abban, hogy lehet nem csatlakozott volna. De ettől függetlenül tartom, hogy nemcsak az utazás, hanem Walder Frey kinyírása is rosszul volt kivitelezve (rosszkor, hiteltelenül). Az pedig hogy már sorozatbeli Aryáról beszélgetünk, az megint csak az alapproblémához vezet vissza: Martin hiányához. A Trónok Harca világában megszoktuk azt, hogy a dolgok sosem egyszerűek és minden nagyobb eseményt megelőz valamiféle folyamat, ami csak később nyer megvilágítást. Látjuk az utat, ahogy egy-egy szereplő eljut valahonnan valahova (Robb hibája->halála; Jon jó lelke->halála). Arya esetében a lelki folyamatokkal nem lehet vitázni, megvolt az oka Frey megölésének, ezzel szemben a fizikai akadályokat kissé egyszerűen vette. Egy szó, mint száz, megint csak az jut eszembe, hogy a kielégítetlen rajongók gyorsan megkapták, amit akartak. De persze most nem kéne ezen a részleten lovagolnunk, hiszen sokkal nagyobb bajok is voltak itt.

Bejegyzés: Miért volt rosszabb a Trónok Harca 6. évada, mint az előzőek?

Tyreo 2016.11.01. 13:00:40

@K.R.R.K: A sorozatbeli Arya-nak szerintem pont jó volt ez így. Miután kinyírták azt a nőt a társulatnál, szerintem nem volt oka csatlakozni. Plusz neki az egész karaktere, jelleme a bosszúról szólt, az lett volna karakteridegen, ha most mindent hátrahagyva inkább békét keresne. Eleve ezért állt be faceless-ekhez is. (és persze ezért volt fura, hogy át tudta verni őket. már a kard elrejtésekor egyértelmű volt, hogy ő nem lesz senki)
Szóval szerintem ezzel pont nem volt baj. persze az utazást elnagyolták, de azt meg én annyira nem bánom. persze amúgy hibák voltak pl a másik tanulóval történő leszámolás...

Bejegyzés: Miért volt rosszabb a Trónok Harca 6. évada, mint az előzőek?

K.R.R.K 2016.11.01. 10:45:21

@Tyreo: Nagyrészt igazad van. Fogynak a főszereplők, így lesz egyre kiszámíthatóbb. Viszont szerintem nem feltétlenül csak bizonyos főszereplők megölésével lehet még egy kis fordulatot bevinni a sorozatba. Például itt van Arya: ahelyett hogy tulajdonképpen egyik pillanatról a másikra visszaugrott Westerosra, csatlakozhatott volna a színtársulathoz, hogy megpróbáljon biztonságba lenni. Azután hogy egy ideig elég durván az életére törtek, talán logikusabb lett volna. Valahol mélyen benne lehetett volna, hogy családra vágyik és biztonságra, nem pedig egy elszabadult gyilkos lesz, bármennyire is faszának tűnhet az. De ez csak egy példa, amin keresztül látszik hogy a sorozat a rövidebb utat választva próbál minél gyorsabban eljutni oda, ahová a rajongók akarják. Troll barátunk pedig tiltásra is kerül.

Bejegyzés: Miért volt rosszabb a Trónok Harca 6. évada, mint az előzőek?

Tyreo 2016.10.31. 23:45:21

@K.R.R.K: Nem biztos amúgy, hogy mindez a sorozat hibája. Martin nagy húzása az volt, hogy elrejtette a főszereplőket a sorozata elején, így látványosan meg tudta ölni azokat akik annak tűntek. De ez nem játszható a végéig, hogy egy karakter sem marad akivel szimpatizál a befogadó. Képzeld el azt a szituációt, hogy epic mega csata a sorozat legvégén meghal mindenki, majd megkoronázzák északi nemes13-at aki két képkockán is állt Jon mellett. Nem egy működő megoldás. Így sajna marad az, hogy már lassan tudjuk kik a főszereplők, kik fognak maximum a legvégén meghalni.
troll hozzászólását meg töröld ki, ne rontsa el másnak is.

Bejegyzés: Miért volt rosszabb a Trónok Harca 6. évada, mint az előzőek?

K.R.R.K 2016.10.31. 10:59:04

@Lenina Huxley: Pontosan, az Aryás rész a mintapéldája az ilyeneknek. Amikor végre meglep a sorozat, és várom, hogy tényleg valami tökéletesen megjósolhatatlan legyen, akkor így elcseszik az egészet. De számomra ezzel egyenértékű Jon feltámasztása is. Egy egyszerűen elmormolt szöveg, levágott hajtincs és már meg van oldva. Után magyarázat nulla, következmény majdnem nulla, de amit a rajongók akarnak (ti. hogy Jon már csak azért sem halhat meg, mert mindenki kedvence), az megvan, és nekik csak ez számít. Logika megint csak nulla.

Bejegyzés: Miért volt rosszabb a Trónok Harca 6. évada, mint az előzőek?

SarahConnor 2016.10.31. 09:47:33

@K.R.R.K: így születnek az olyan gynegén kivitelezett szálak, mint Arya hasbaszúrása, ami a sorozat eddigi mélypontjának tekinthető több szempontból. A rajongókban több fantázia volt, mint a készítőkben, hisz ment a találgatás, hogy az nem Arya, stb, erre kiderült, hogy de - se arra nem figyeltek, hogy nem a jó kezét használja, se arra, hogy ebben a sorozatban is picit hihetőbb legyen a sérülés. Az volt szvsz az a pillanat, ahol a rajongók a Martin-könyvek logikája, működése és hangulata alapján gondoltak tovább valamit, és nagyon pofára estek Benioffék farzsebében... Benioffék csak annyit gondolkodtak azon a jeleneten, hogy Arya mindenképp élje túl, míg a rajongók tele voltak fantáziával. Ez egy olyan vita, és később csalódás volt, amit lenyűgözve olvastam a neten. Itt éleződött ki az író és a producerek ellentéte eddig a legjobban.

Bejegyzés: Miért volt rosszabb a Trónok Harca 6. évada, mint az előzőek?

K.R.R.K 2016.10.31. 09:24:16

@Lenina Huxley: Pontosan az ilyen Troll-féle emberek miatt írtam, amit írtam... Erre nézze meg az ember, itt is spoilereznek neki... Én pl nem olvastam a cikket, direkt próbáltam elkerülni, de hát megszoktam már. Amit írtál, azzal meg maximálisan egyetértek! :)

Bejegyzés: Miért volt rosszabb a Trónok Harca 6. évada, mint az előzőek?

SarahConnor 2016.10.31. 09:08:28

@Tr0LL: még ha ezt így igaznak is tekintjük, azért a Spoilert kiírhatnád az elejére! Vagy te nem emberek közt szocializálódtál? Én már olvastam ezt, szándékosan, de mi van azzal, aki nem akarja? Pl poszter? Elég pofátlan vagy, hallod!

Poszter: a GoT azért lett olyan, amilyen, mert két pénzember 'rendezi' egy író helyett. Azért van némi minőségi eltérés a kettő közt. Az író a történetnek, fantáziának, karakterfejlődésnek vet alá mindent, a pénzemberek annak, hogy mi vonz be több nézőt. Így amúgy ki lehet nyírni egy szuper sorozatot teljesen.

Bejegyzés: Miért volt rosszabb a Trónok Harca 6. évada, mint az előzőek?

K.R.R.K 2016.10.31. 07:33:13

@Tr0LL: Kedvess Troll barátom! Köszönöm tényleg hogy mindezt leírtad, valószínűleg mindez tényleg így fog történni, mivel mindenki ezt várja. (különben honnan is tudnák a mezei emberek, nemdebár?). Szerencsére nem olvastam végig amit írtál, és csak remélni tudom hogy amit elolvastam annak csak törtrésze következik be. Mindezidáig megfelelő távolságot tartottam ettől a cikktol, hátha marad még nekem is valami fordulat a sorozatban, de hát most hogy ezt mind leírtad nekem már tényleg nem kell izgulnom. Végezetül csak annyit, hogy köszönöm még egyszer a napi fanteória adagomat, úgy látszik ezek az írások, amik egész epizódok történéseit teszik tönkre az átlagos got-fogyasztó számára (mint én), már elkerülhetetlenek. Még egyszer : ajánlom hogy legyen annyi tökösség a rendezőkbem, hogy kiröhögik és rendesen arcon csapják az olyanokat, mint te. Üdv: egy átlagos got-fan, akinek a töke tele van a hozzád hasonlókkal.

Bejegyzés: Miért volt rosszabb a Trónok Harca 6. évada, mint az előzőek?

2016.10.27. 21:28:47

Ismerek olyat, aki blogregényt ír.
Az az igazi végtelenített történet!
Az az igazi megcsúfolása mindennek, ami írás.

Bejegyzés: Hogyan tedd a könyvírást NAGYON hosszú folyamattá?

Arthur Arthurus 2016.10.26. 18:17:59

Ejnye, példát vehetnél a mesterről, Nemeréről. Ő saját bevallása szerint napi 8-12 órában ír, és egy regénye 1-2 nap alatt kész, ha nagyon precíz kutatómunkát végez, max egy hét. Ezért van hatszáz írói álneve, mert egyrészt a fullromantikus irodalomtól kezdve a szájenszfiksönön át az (ál)tudományokig és történelem(hamisítás)ig mindenben jártas. Másrészt már a kiadónak volt kínos, hogy hetente adhatott ki új Nemerét. Nem is értem, hogy talált magának kiadót... (Nyilván véletlen, hogy egyetlen könyvét sem szeretem)

Bejegyzés: Hogyan tedd a könyvírást NAGYON hosszú folyamattá?

K.R.R.K 2016.10.13. 21:52:39

@poszátapokalipszis: igazad van, sokan csak azert utaljak mert fel van kapva valami; es persze temerdek "kotelezo olvasmany" van meg "klasszikus", ami olyan szar hogy 5 oldal utan kuka fele hajiottam volna

Bejegyzés: A Twilight igenis jó! - Könyvkritika egy FÉRFI tollából

K.R.R.K 2016.10.13. 21:39:03

@Xia.blog: Mintha csak én írtam volna, minden szavaddal egyet értek! :D #pacsi

Bejegyzés: A Twilight igenis jó! - Könyvkritika egy FÉRFI tollából

Xia.blog 2016.10.13. 15:04:00

Ja és most Bob Dylan nyerte az irodalmi Nobel-díjat. A dalszövegeiért. No comment.

Bejegyzés: A Twilight igenis jó! - Könyvkritika egy FÉRFI tollából

poszátapokalipszis 2016.10.13. 14:06:47

@Xia.blog: egyetértek, hipszterség utâlni a mainstreamet, a népszerűt. Most fejeztem be a klasszikusnak számító és kedvelt Zabhegyezőt. Szerintem szar volt, unalmas, trágár, végkifejlet nélküli. Kinek mi. Es ezt tiszteletben kell tartani.

Bejegyzés: A Twilight igenis jó! - Könyvkritika egy FÉRFI tollából

Xia.blog 2016.10.13. 13:23:53

Én eredetben olvastam a Twilightot, és nekem tetszett. Szerintem egy RAKÁS ennél mérföldekkel rosszabb könyv ül a könyvesboltok polcain, és azt is megveszik az emberek, majd vállat vonnak és mennek tovább. Sose értettem ezt a "boncoljuk fel élve" azt, aki ki meri ejteni a száján a Twilight szó dolgot. De az embereknek mindig kell valami, amit utálhatnak, hol a Britney Spears, hol a Twilight, hol a Szürke 50 árnyalata, majd pár év múlva jön más, amire lehet ugyanígy köpködni. Egyébként jó pár olyan díjnyertes, kritikusok által agyondícsért regényt kellett angol szakon elolvasnom, aminek az első 50 oldalán szó szerint bealudtam. Ehhez képest a négy Twilight-könyvet cirka 1 hónap alatt olvastam el. Ízlések és pofonok. Nem egy Booker-díjas alkotás, de nem is akart soha az lenni. Ez egy romantikus fantasy. Annak meg van olyan jó, mint bármelyik másik romantikus fantasy a polcról. Most pl. olvasok egy sárkányosat, ahol a sárkányok vadítóan jó pasikká változnak és telibe k*ják a főhősnőt. Baromi jól szórakozom rajta, jól van megírva, jók a poénjai. Nem egy Shakespeare, de nem is az a célja... Helyén kell kezelni a dologkat. A Twilight szórakoztató ponyvairodalom, nem szépirodalom. Szórakoztat? Igen. Ennyi.

Bejegyzés: A Twilight igenis jó! - Könyvkritika egy FÉRFI tollából
Meghívlak egy hosszú, közös utazásra a Világba.
süti beállítások módosítása